З А Т В Е Р Д Ж Е Н О:
наказом в.о. голови Краматорського
міського суду Донецької області
№5 від 18 березня 2013 року
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації в
Краматорському міському суді Донецької області
Розділ І. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації в Краматорському міському суді Донецької області (далі – Суд).
Термін «публічна інформація» в цьому Положенні вживається в значенні, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації».
1.2. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».
1.3. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації отриманої або створеної під час здійснення судочинства Судом, під час виконання судових рішень, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.
Розділ II. Забезпечення доступу до публічної інформації
про діяльність Суду
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду забезпечується шляхом:
a) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;
b) розміщення публічної інформації на веб-сайті суду в рамках веб-порталу «Судова влада України» в мережі Інтернет;
c) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
d) надання інформації за запитами про публічну інформацію;
2.2. Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній та письмовій формах та у вигляді документованої інформації, в тому числі у електронному вигляді.
Інформацією про діяльність Суду є інформація про:
a) місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адресу веб-сайту суду в рамках веб-порталу «Судова влада України» та адресу електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
b) прізвище, ім'я та по-батькові, контактний номер телефону або іншого засобу зв'язку Голови та його заступника, а також керівника апарату та його заступника та інш. посадових осіб;
c) розклад роботи та графік прийому громадян;
d) вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
e) перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення;
f) порядок складання, подання запиту на інформацію до Суду;
g) систему обліку, види інформації, якою володіє Суд;
h) банківські реквізити для сплати судового збору.
2.3. Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається по телефону структурними підрозділами або уповноваженими посадовими особами.
У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, копія з такої інформації надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді або в іншій формі.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
2.5. Не належать до публічної інформації:
a) інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
b) внутрішньо-організаційна інформація, в т.ч. внутрівідомча службова кореспонденція, доповідні та службові записки, рекомендації, проекти будь-яких документів тощо.;
c) інформація, яка міститься в матеріалах судових справ.
2.6. Інформацією з обмеженим доступом у Суді є:
1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;
3) службова інформація - інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф «для службового користування» або інша інформація віднесена згідно із законом до службової інформації.
2.7. Надання публічної інформації здійснюється за підписом голови суду, його заступника або керівника апарату суду або особи, яка його заміщує, відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій і статус суддів».
Розділ III. Надання публічної інформації про діяльність Суду
3.1. Розміщення інформації про діяльність суду на веб-сайті суду в рамках веб-порталу «Судова влада України»суду та інформаційних стендах.
3.1.1. Розміщенню на веб-сайті суду в рамках веб-порталу «Судова влада України», зокрема, підлягають:
1) інформація про діяльність Суду:
a) місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адресу веб-сайту суду в рамках веб-порталу «Судова влада України» та адресу електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
b) прізвище, ім'я та по-батькові, контактний номер телефону або іншого засобу зв'язку Голови та його заступника, а також керівника апарату та його заступника;
c) розклад роботи та графік прийому громадян;
d) вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
e) порядок звернення до Суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
4) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
5) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;
6) банківські реквізити для сплати судового збору, депозитного рахунку суду;
7) інші відомості про діяльність Суду, які можуть бути віднесені до публічної інформації;
8) інформація щодо місцезнаходження судів вищого рівня та Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області.
3.1.2. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщується інформація:
1) пов’язана з розглядом справ у Суді;
2) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, з питань, пов’язаних з організацією діяльності Суду;
3) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;
4) банківські реквізити для сплати державного мита (судового збору);
5) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
3.2. Інформація для оприлюднення на веб-сайті суду в рамках веб-порталу «Судова влада України» погоджується головою суду та передається для оприлюднення із зазначенням дати оприлюднення документа.
3.3. Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров'ю та/або майну осіб, і про заходи, що застосовуються у зв'язку з цим.
3.4. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, зразки яких розміщено на інформаційних стендах та веб-сайті суду в рамках веб-порталу «Судова влада України».
У разі якщо з поважних причин (інвалідність, явні обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит самостійно, допомогу в оформленні запиту надає головний спеціаліст загального сектору, яка зазначає в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надає копію запиту особі, що його подала.
Форма електронного запиту містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 1 до Положення).
3.5. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
Розділ IV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Відповідальною особою за прийом та опрацювання таких запитів є головний спеціаліст загального сектору.
4.2. Письмовий запит подається в довільній формі із зазначенням передбачених Законом та цим Положенням відомостей (реквізитів).
4.3. Запит на інформацію має містити:
- ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються в загальному секторі та архіві суду відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді з урахуванням вимог цього Положення.
4.4. Запити на інформацію реєструються в у системі в системі обліку, що має містити:
1) назву документа;
2) дату створення документа;
3) дату надходження документа;
4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ);
5)передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом;
6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом;
7) галузь;
8) ключові слова;
9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо);
10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи);
11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);
12) форму та місце зберігання документа тощо.
13) відомості щодо розгляду запиту.
У разі надходження повторних запитів їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі журналу зазначається реєстраційний номер першого запиту.
Повторними вважаються запити, у яких:
- оскаржується відповідь на попередній запит, що надійшов до Суду;
- повідомляється про несвоєчасну відповідь на попередній запит, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь запитувачу не надавалась;
- не надана відповідь по суті або надана не в повному обсязі на перший запит;
- звертається увага на інші недоліки, допущені при наданні інформації, запитуваної в попередньому запиті.
Система обліку публічної інформації не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом.
Запитувачами інформації можуть бути фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень.
Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
4.5. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції секретар – друкарка суду (секретар суду), виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх для накладення резолюції Голові Суду чи його заступнику, керівнику апарату Суду відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій та статус суддів».
4.6. Після реєстрації запит невідкладно передається на ознайомлення Голові суду, його заступнику або керівнику апарату суду і в той же день з відповідною резолюцією передається особі, відповідальній за його виконання.
4.7. Запити у вигляді електронного документу з відповідним електронним підписом запитувача, що надійшли на визначену електронну адресу суду, опрацьовуються головним спеціалістом з інформаційних технологій та передаються у роздрукованому виді для реєстрації у загальному порядку.
4.8. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації у вигляді електронного документа або в іншій формі.
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію зберігаються у номенклатурній справі відповідно до номенклатури справ Суду. Електронний запит, що не містить електронного підпису та адреси запитувача вважаються анонімними і не підлягають розгляду.
4.9. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.10. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних відповідальна особа може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку обов’язково повідомляється запитувач в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.11. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду
5.1. Відповідь на запит готується відповідальною особою, визначеною у резолюції голови суду, його заступника, керівника апарату суду відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій та статус суддів».
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
5.4. Відповіді на запити підлягають обов’язковій реєстрації в Суді, особою відповідальною за ведення системи обліку.
5.5. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк. Відповідальна особа, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
Розмір витрат на копіювання та друк копій документів та порядок відшкодування цих витрат визначаються відповідно до Постанови Кабінету Міністрів №740 від 13 липня 2011 року «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію» (Додаток 6).
5.6. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції передбаченої законодавством, володіти інформацією щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
a) ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
b) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
c) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
Розділ VІ. Відповідальність за порушення
законодавства про доступ до публічної інформації у Суді
6.1. Відповідальність за порушення у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.
Додаток 1
Форма електронного запиту на інформацію
Прізвище/Найменування юридичної особи, об’єднання громадян |
|
|
|
|
|
Ім’я |
|
|
|
|
|
По батькові |
|
|
|
|
|
Номер телефону |
|
|
|
|
|
Електронна адреса |
|
|
|
|
|
Поштова адреса |
вулиця, проспект |
|
|
будинок, корпус |
|
|
квартира |
|
|
населений пункт |
|
|
область |
|
|
район |
|
|
індекс |
|
|
|
|
Зміст запиту |
|
|
Додаток 2
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми електронного запиту на інформацію
Текст електронного запиту має містити одне питання та не перевищувати 1000 знаків. Запит не повинен вміщувати вкладених файлів.
Усі поля в електронній формі запиту підлягають обов’язковому заповненню. Електронний запит із неналежно заповненими або незаповненими полями у Краматорському міському суді Донецької області не розглядатиметься.
Скарги, порядок розгляду яких регламентується чинним процесуальним законодавством України, а також запити на інформацію, тексти яких містять більше 1000 знаків, копії документів, фотографії та інші вкладення, можуть бути направлені до Краматорського міського суду Донецької області засобами поштового зв’язку або через скриньку канцелярії (вул. Маяковського, 21, м.Краматорськ, Донецька область, 84333).
Відповідь на електронний запит направляється на адресу електронної пошти або поштову адресу, вказану запитувачем, у терміни, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Додаток 3
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
Краматорський міський суд
Донецької області
вул. Маяковського, 21, м. Краматорськ,
Донецької області, 84333
____________________________,
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
який(яка) мешкає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________; е-mail:________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:
__________________________________________________________
Відповідь на інформаційний запит прошу направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більше 10 сторінок. ___________
(підпис)
«___»__________20__року. _________ ________________
(дата) (підпис) ( ініціали, прізвище)
Додаток 4
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)
Краматорський міський суд
Донецької області
вул. Маяковського, 21, м. Краматорськ,
Донецької області, 84333
_______________________________________
(назва юридичної особи, об’єднання громадян)
___________________________
(адреса місця розташування)
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» просимо надати таку інформацію:
___________________________________________________________
Вiдповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлені з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
(підпис)
«____» __________ 20__ р. _________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 5
ПОРЯДОК
складання та подання запитів на інформацію
1. Запит на інформацію подається до Краматорського міського суду Донецької області (далі – Суд) фізичною або юридичною особою, об’єднанням громадян без статусу юридичної особи в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, за допомогою телефонного або факсового засобів зв’язку.
2. Запит на інформацію подається у довільній формі.
3. Запит на інформацію повинен містити:
— прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти або номер засобу зв’язку (якщо такий є);
— загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);
— підпис і дату.
4. Запит на інформацію може бути подано запитувачем особисто до канцелярії в робочий час, згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку у Суді.
5. Під час подання запиту на інформацію запитувач зазначає зручну для нього форму отримання інформації.
6. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його оформлює представник канцелярії Суду із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, контактного телефону в запиті, а копію запиту надає особі, яка його подала.
7. На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту проставляється відбиток штампа із зазначенням найменування Суду та дати надходження. Така копія повертається запитувачу.
Додаток 6
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ГРАНИЧНІ НОРМИ
витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію
Послуга, що надається |
Граничні норми витрат |
Копіювання або друк копій документів формату А4 та меншого розміру (в тому числі двосторонній друк) |
не більше ніж 0,1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки |
Копіювання або друк копій документів формату А3 та більшого розміру (в тому числі двосторонній друк) |
не більше ніж 0,2 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки |
Копіювання або друк копій документів будь-якого формату, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування тощо (в тому числі двосторонній друк) |
від 0,3 до 0,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки |
Примітка. Розмір мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки встановлюється на дату копіювання та друку документів.